Uitleg werkwijze

04-07-2021 11:13

Hierin leg ik uit wat mijn werkwijze is voordat de foto's online komen, zodat jullie ook weten dat het niet

"even" op een paar knopjes drukken is:

Uiteraard loop ik op de baan gemiddeld genomen minimaal 4 uur foto's te maken

Bij thuiskomst ga ik (zodra ik zin en tijd heb) de foto's op de laptop zetten, gemiddeld genomen zijn dit er 

tussen de 300 á 400 stuks, daarna ga ik elke foto 1 voor 1 selecteren of ze goed genoeg zijn voor publicatie, 

meestal heb ik dan zo'n 10% afkeur.

Aangezien ik sinds 2020 besloten heb om in RAW te "schieten" ipv JPEG, vergt het nu wat meer werk om ze 

online te zetten, de foto's moeten nu eerst "ontwikkeld" worden zodat ze naar JPEG omgezet kunnen worden.

Mijn stappen die ik maak, doe ik allemaal met software van Corel, dus Aftershot en Paintshop Pro, en bestaat 

uit in het totaal zo'n 10 tot 15 verschillende handelingen, uiteindelijk zijn ze dan zover aangepast en verkleind 

dat ze online kunnen.

De foto's moet ik dan in mijn geval uploaden naar Google Foto's, daar ze in een eigen map zetten, link naar de 

map maken en op mijn website verwerken zodat jullie met 1 klik bij de foto's terecht komen, daarnaast ook nog 

even wat op mijn facebook pagina zetten met de bijbehorende links.

En dat voor een uit de hand gelopen hobby, maar ik vind er nog steeds plezier in, zolang dat er nog is, kunnen 

we met z'n allen op meerdere manieren genieten van "onze" sport.

Gr. Dennis