Nieuw fotojaar, en toch weer anders dan hiervoor

06-03-2024 20:30

Intussen is de sportfoto van het jaar uitrijking geweest en wil ik Dimitri Steijlen feliciteren met de winst, terecht de winnaar, is een hele mooie foto met een mooi verhaal erachter, gelijk besloten om volgende verkiezing weer mee te doen, ik heb mij voorgenomen om een mooie valpartij als foto in te sturen met als theam "vallen en opstaan" of voor de bikkels op de motor "vallen en weer doorgaan".

Om gelijk op dat onderwerp door te gaan, de 1e clubcross van McVolgas is net geweest, en omdat de baan nu andersom gereden word is er dus een verhoogde kans op valpartijen, ik had verwacht dat de 1e bocht valpartijen zou veroorzaken, maar dit bleek de 2e bocht te zijn, deze is haaks en knijpend, laat ik het zo zeggen, ik heb nu al een hele mooie foto welke een kanshebber is voor de verkiezing, en dan is het jaar nog maar net begonnen, dus dat beloofd nog wat.

Dan is dit een jaar met veranderingen, Mark is gestopt met crossen door zijn langdurige ziekzijn, dus mijn taken als monteur en coach zijn vervallen, is wel even wennen, maar daardoor heb ik mijzelf dan ook minder verplichtingen gegeven en merk dat ik nu al rustiger foto's kan maken.

Niet alleen de baan is veranderd, maar ook zijn de regels nu strenger, dus je kunt niet meer vrij rondlopen in het binnendeel van de baan, mijn voordeel is dan wel dat ze mij goed kennen bij de club, en heb dan ook toestemming om met een hesje toch op mooie plekjes mijn foto's te kunnen maken, waarvoor dank!